شوق بچه مسجدی ها در تابستان کانون "شهدای پیش قلعه" مانه
شوق بچه مسجدي ها در تابستان کانون "شهداي پيش قلعه" مانه
کمبود امکانات و گرمازدگی هم مانع نشد:

شوق بچه مسجدی ها در تابستان کانون "شهدای پیش قلعه" مانه

کانون فرهنگي هنري "شهداي پيش قلعه" مسجد جامع شهر پيش قلعه مرکز شهرستان تازه تاسيس مانه، با وجود کمبود امکانات، تابستاني گرم و پر تلاش با آموزش هاي متنوع فرهنگي و هنري ورزشي را براي کودکان و نوجوانان فراهم کرد.
شناسه خبر : 64200 تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۵۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ کارشناسان فرهنگی این ستاد استانی، پنج شنبه؛ 15 شهریور ماه در کانون شهدای پیش قلعه از توابع شهرستان مانه حضور یافتند، ضمن خداقوت در جریان برنامه های اجرا شده در ایام فراغت تابستان و در قالب طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» قرار گرفتند.

 

نخستین جلوه این کانون شهری که در مسجد مرکزی و جامع شهر پیش قلعه واقع بود، فضایی تازه اختصاص یافته به این کانون بود که پیش از این و اخیرا با حضور احجت الاسلام ابراهیمی فرد، امام جمعه این شهر افتتاح شده بود و روبان آغاز به کار آن قیچی شد.

 

فضا در حیات خلوت و راهرویی آجریی و مجزا قرار داشت، با یک عالم کفش کوچک و میانه که در صدای شور و شوق و خوشآمد بچه های حاضر جواب و شیرین مجد گم میشد و در ورودی را نشان میداد.

 

عنوان کانون بر سر در  ورودی نصب شده بود و پرده های آجری ِدور دوزی شده با آویز های طوری و فلزی تزئین اصلی  کتابخانه و میزهای بازی و ورزشی نخستین و البته تنها امکانات این کانون بود که چند صندلی و یک میز مطالعه اتاق کانون را برای بچه ها زیباتر می کرد.

 

«ریحانه چوپانی»، مدیر کانون تازه روزهای نوجوانی را پشت سر گذاشته با ری پر هیاهو و دنیایی ایده از فعالیت های تابستتانی این کانون برای بچه ها گفت: با وجود کمترین امکانات سخت افزاری و ابزارهای گرمایشی و سرمایشی، بیش از 13 کلاس با تلاش هشت مربی مسجدی در این ایام برگزار شد.

 

وی برگزاری کلاس های آموزش سرود، نقاشی، روخوانی و روانخوانی قرآنی، کتابخوانی را نیز در این ایام نام برد و از عنوان کلاس های ورزشی و فوتبال که ذوق بچه های حاضر را چند برابر می کرد، غافل نشد.

چشم نوازی نمایشگاهی از نقاشی بچه ها، و  حال و هوای ارادت به  اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  اتاق کانون را تماشایی تر می کرد و دغدغه مدیر کانون  را برای پیگیری برنامه های بیشتر از جمله اکران فیلم و راه اندازی یک سینمای کوچک مصمم تر میکرد.

برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی ویژه مادران و دختران جوان از دیگر برنامه های این کانون در ایام تابتان می توان نام برد که توانسته بود بیش از 70 کودک و نوجوان را به تابستان مسجد بیاورد و لبخند رضایت را برلبانشان بنشاند.

 

پایان/